Raili Koroma:

Herrasväelle ostereita ja koivunmahlasamppanjaa

Raili Koroma kertoo kiehtovasti elämästä 1800-luvulla. Helsinki ja sen asukkaat heräävät eloon, kaikkialla riittää touhua. Juhlitaan ja syödään herkkuja, ollaan mukana Seurahuoneen varhaisissa tapahtumissa – tavataan Louis Kleineh ja Kaisa Wahllund, puhumattakaan tuon ajan tunnetuista ravintoloiden asiakkaista. Vieraillaan merikylpylässä ja puistoravintolassa – Kaivohuoneella – jonka huippuhetki oli tulevan keisarin Aleksanteri II kunniaksi järjestetty iltajuhla… ja paljon, paljon muuta! Kotisivujen väki toivottaa riemullista lukuhetkeä Raili Koroman kirjoituksen parissa.

Uuden Suomen ja Helsingin Sanomien keskinäinen kilpailu 1889-1991

Jyrki Vesikansa: Satavuotinen lehtisota

Marraskuussa (9.11./ ks. koronatilanne) väittelee kunniajäsenemme Jyrki Vesikansa ja järjestää yhdistetyn karonkka- ja syntymäpäiväjuhlan kansalaispäivällisen muodossa keskiviikkona 10.11. Katajanokan Kasinolla. Samalla juhlitaan väitöskirjaa ja siitä tehtyä kansanpainosta Satavuotista lehtisotaa.

7 | 2021

BLOGI // Pia Hanttu-Kiskonen

Etelänaapurissa

Suomalainen Sanomalehtimiesliitto ei aikaillut, kun Viroon matkustaminen kävi mahdolliseksi. Heti 1990-luvun alussa liitto järjesti kolme matkaa juuri uudelleen itsenäistyneeseen etelänaapuriin. Viimeksi Tallinnassa vierailtiin vuonna 2018 Viron 100-vuotisjuhlavuonna.

Nina Stenros

Elossa 24h -sarja poikkeusajasta huolimatta

Kulunut vuosi on ollut audiovisuaalisen sisällön tekijöille, tuotantoyhtiöille ja esimerkiksi tv-kanavien ohjelmistosuunnittelijoille painajaista. Epävarmuus huomisesta, huoli työryhmien ja kuvattavien terveydestä, puhumattakaan vaikkapa kuukauden päähän suunnitelluista kuvauksista ovat muuttaneet lähes kaiken.