Kuva: Merikeskus Vellamo.
ILMOITTAUDU NYT

25.3.2019

Tervetuloa päiväretkelle ti 14.5.

Kevätretki Kotkaan

Luvassa on hieno päiväretki. Aluksi suuntaamme Porvoon kaupunkiin kakkukahville. Sieltä jatkamme Kotkan Merimuseo Vellamoon, missä on monelle uutta, ajankohtaista ohjelmaa. Meille on muun muassa varattu auditorio ja opastettuina kierroksina Merimuseo ja lasitarina. Aivan vieressä on myös laiturissa jäänmurtaja Tarmo, johon voi tutustua. – Hyvän, kaupungilla ravintola Vaustissa tarjotun, lounaan jälkeen matka jatkuu bussiajelulla Kotkassa oppaana kaupungin puutarhuri Heikki Laaksonen.

Kevätretkelle lähdemme aamulla kello 9 Kiasman edestä, paluu Helsinkiin on noin 20-21.30.

ALUSTAVA OHJELMA;
Työryhmässä: Nina Stenros pj, Tuula Virtanen, Martti Häikiö, Maarit Tyrkkö.
Retki on tarkoitettu jäsenille ja seuralaisille (avec-retki).

9.00 lähtö Helsingistä KIASMAN edestä Porvoon kautta Kotkaan (Merikeskus Vellamo Tornatorintie 99, 48100 Kotka) – Busmo Oy
10.00 – saapuminen Porvooseen, kahvit kakkutalossa, aloitamme retken jälkiruualla
11.00 – lähtö Kotkaan ja Merikeskus Vellamoon katsomaan uusia asioita – näyttely, filmi
12.00 – saapuminen Merikeskus Vellamoon, sisäänpääsy: pressikortti, museokortti

12.15 kokoontuminen auditoriossa, jossa esitetään mm. Tarmo-filmi, Martti Häikiö ja Maarit Tyrkkö vastaavat ohjelmasta. Tähän varataan noin ½ tuntia.
12.45 – 13.45 opastetut kierrokset, 2 kpl max 25 henkeä. Opastuskierroksina Merimuseo ja lasitarina.
13.45 mahdollisuus tutustua omatoimisesti rannalla olevaan jäänmurtaja Tarmoon.

14.15 – SIIRTYMINEN lounaalle ravintola Vaustiin – lopuksi kahvia tai teetä
16.00 – lähtö kiertoajelulle Kotkan kaupungissa, bussissa mukaan puutarhaneuvos, kaupungin puutarhuri Heikki Laaksonen – neuvottelemme myös kollegatapaamisesta ja mediatiedoista
18.00 – lähtö Helsinkiin – varataan mahdollisuus poiketa yllätyskohteessa
21.00 (21.30) – saapuminen Helsinkiin Kiasman eteen

ILMOITTAUDU kevätretkelle sihteeri@sanomalehtimiesliitto.fi ja maksa osallistumismaksu jäsen 60 euroa ja seuralainen 90 euroa Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton tilille (Nordea) FI03 1031 5001 9180 77 / Merkintä: Kotka.