5 | 2019

SSL teki kevätretken Kotkaan 14.5.2019

Ohjelma oli runsas ja laadukas: kakkuja, merta, laivoja, lasia, SANOMALEHTIÄ, Vaustin herkkuja ja kevääseen herääviä uskomattoman kauniita ja loistavasti rakennettuja (lue mitä monipuolisemmin istutettuja) puistoja. SSL:n vieraina kotkalaistoimittaja Antero Kekkonen ja puutarhaguru Heikki Laaksonen.

5 | 2019

Video: Antero Kekkosen historia-annos Vaustissa

Antero Kekkonen tuli tapaamaan meitä Ravintola Vaustiin. Antero on meidän kaikkien tuntema kotkalainen toimittaja ja median monitaitomies. Hän kertoi hauskasti ja jännittävästi talon dramaattisesta historiasta – työväentalo – konserttitalo – Vausti – sekä paneutui kotkalaisiin sanomalehtiin ”ennen Matti Laitisen päätoimittaja-aikaa”. Videopätkissä kerrotaan Toivo Pekkasesta ja miehen lahjakkuuden tajunneesta Ester Kankkusesta. Kiitos Antero Kekkonen vauhdikkaasta esityksestä.

4 | 2019

Tervetuloa päiväretkelle ti 14.5.

Kevätretki Kotkaan

Luvassa on hieno päiväretki. Aluksi suuntaamme Porvoon kaupunkiin kakkukahville. Sieltä jatkamme Kotkan Merimuseo Vellamoon, missä on monelle uutta, ajankohtaista ohjelmaa. Meille on muun muassa varattu auditorio ja opastettuina kierroksina Merimuseo ja lasitarina. Aivan vieressä on myös laiturissa jäänmurtaja Tarmo, johon voi tutustua. – Hyvän, kaupungilla ravintola Vaustissa tarjotun, lounaan jälkeen matka jatkuu bussiajelulla Kotkassa oppaana kaupungin puutarhuri Heikki Laaksonen.

3 | 2016

Hämeenlinnassa näemme näytelmän Miehiä ja ihmisiä ja käymme Sibeliuksen synnyinkodissa.

Kulttuuriretki Hämeenlinnaan la 5.3

Tämän kevään kulttuuriretki suuntautuu lauantaina 5. maaliskuuta Hämeenlinnaan. Ohjelman on suunnitellut Pirjo Nuotio. Matka kestää päivän, palaamme siis illalla takaisin Helsinkiin.

3 | 2015

Osa Lontoon-osuudesta on siis lisämaksullista, jos kohde kiinnostaa.

Englannin-matka to 27.8. – su 30.8.2015

Jäsenkyselyn perusteella suunnitellun Englannin-matkan alustava ohjelma ohessa. Koska muutamat meistä ovat jopa asuneet Lontoossa, muutamat lähtevät sinne ensi kertaa ja muiden kokemukset ovat tältä väliltä, on ohjelmassa vaihtoehtoisuutta