13.2.2019

KUTSU: Mediapiiri 19.3.2019, klo 17.30-19.30

Terveysjournalismin monet kasvot

Mediapiiri teemana 19.3. on terveysjournalismin monet kasvot. Ilmoittaudu 15.3. mennessä. Paikkoja on rajoitettu määrä. Lapland Hotels Bulevardi tarjoaa puitteet keskustelulle.

Suometar-päivä 2019

Tähtikultti journalismissa

Tilaisuuteemme Suomalaisella Klubilla osallistui 140 kutsuvierasta ja liittomme jäsentä. Paneelissa, jota veti Tapani Ruokanen kysyttiin: Onko minä-minä-journalismista tullut median paras tavara? Ilmastonmuutos tulee – viihdytämmekö itsemme hengiltä? Mitä jatkuvan muutoksen vaatimus tekee journalismille?
Katso kuvat ja video sekä lue Tapani Ruokasen panelistien esittely.

10.1.2019

Sunnuntaina 17.2.2019 alkaen kello 16.00

Kansantanssia ja kreikkalaista ruokaa

HUOM! Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus, tanssiryhmät esiintyvät vain kerran Helsingissä. Tule nauttimaan ja tunnelmoimaan Välimeren hengestä ja kreikkalaisesta ilosta keskellä helmikuuta! Matkalle Kreikkaan voit osallistua avecin kanssa.

4.12.2018

Suometar-päivänä luovutettiin kunniamerkkejä

Onnittelut jäsenille

Onnittelemme lämpimästi liittomme entistä puheenjohtajaa, lehdistöneuvos Jyrki Vesikansaa hänen saamastaan korkeasta kunniamerkistä, Suomen Valkoisen Ruusun 1. luokan ritarimerkistä (SVR R 1).
Onnea myös varapuheenjohtajallemme, Marketta Mattilalle, joka saa hänelle myönnetyn Suomen Valkoisen Ruusun ansioristin Suometar-päivänä.

24.11.2018

Vierailu Espoon Kaupunginteatterissa

Esitystalous 3 – Radio

Mikä paikallisradiohype? Lyhyttä silppua ja minä-keskeistä höläytystä. ”Olenko vielä töissä?” Jäljelle jäävät kokevat syyllisyyttä siitä, että pelastuivat. Katso kuvat ja lue, mitä Timo Hakkarainen, Pirkko Paaermaa, Pentti Yli-Karjanmaa ja Helena Raunio kommentoivat esityksen jälkeen

18.10.2018

"Huima nousu ja putoaminen tavalliseksi kuolevaiseksi."

HS:n vaiheet mediapiirissä 16.10.

Mediapiirissä keskusteltiin kahdesta Helsingin Sanomain tuoreesta historiateoksesta. Jatkoakin sarjalle on luvassa, kun Päivälehden perustamisesta on ensi vuonna kulunut 130 vuotta.

Olli-palkinnot Kirsti Sintoselle ja Risto Kunnakselle

Suomalainen Sanomalehtimiesliitto on myöntänyt Olli-palkinnon tunnustuksena ansiokkaasta journalistin työstä päätoimittaja, valtiotieteiden maisteri Kirsti Sintoselle ja rikos- ja oikeustoimittaja Risto Kunnakselle. Palkinto on nimetty liiton pitkäaikaisen sihteerin ja suuren journalistin, professori Väinö Nuortevan eli pakinoitsija Ollin mukaan.

Suometar-päivä 2018 keräsi ennätysyleisön

Kun luottamus katoaa, tunteet saavat vallan

Teema ”totuudenjälkeinen aika” tuli paneelikeskustelun aikana läpivalaistuksi monelta suunnalta. Nationalismin, vihapuheen, protektionismin ja vaihtoehtoisten totuuksien hyökyä kuvaava käsite ei ole vallankumouksellisen uusi, vaan juuret ovat pitkät. Vastaavaa uhkapuhetta harjoitettiin jo antiikin aikaan, ja kansalaisten todellisuuskäsitysten muokkaamisen arvo ymmärrettiin.

Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton vuosi 2018 on lähtenyt onnistuneesti käyntiin.

”Suometar-Päivä” 2018

Perinteinen Suometar-päivä eli keskustelutilaisuutemme Helsingin Suomalaisella Klubilla, torstaina 11. päivänä tammikuuta 2018, oli kaikin puolin onnistunut. Kiitos siitä kuuluu kaikille paikalla olleille. Kiitos!