Liittomme kunniajäsen Jyrki Vesikansa täyttää 80-vuotta ja väittelee. Väitös- ja syntymäpäiväkaronkka järjestetään Katajanokan Kasinossa.

10 | 2021

TULOSSA // ILMOITTAUDU Jyrki Vesikansan väitöstilaisuus ja väitös- ja syntymäpäiväkaronkka

Tärkeää tietoa Jyrki Vesikansan väitöstilaisuudesta ti 9.11. ja väitös- ja syntymäpäiväkaronkasta ke 10.11.2021. Nyt voit ilmoittautua Katajanokan Kasinolla järjestettävään juhlakaronkkaan.

Väitöstilaisuus

Jyrki Vesikansan väitöstilaisuus on Metsätalon ykkössalissa (Kaisaniemenkadun ja Fabianinkadun kulmassa) tiistaina 9. marraskuuta kello 11. Vastaväittäjä on prof. Raimo Salokangas, kustos prof. Niklas Jensen-Eriksen.

Pääsy saliin on nykyohjein vapaa.

Tilaisuuden jälkeen tarjotaan lasi kuohuvaa.

Tervetuloa!

Väitös- ja syntymäpäiväkaronkka

80 vuotta 28.10. täyttävän Vesikansan väitös- ja syntymäpäiväkaronkka on keskiviikkona 10. marraskuuta kello 18.00 alkaen Katajanokan Kasinossa.

Juhlijan omien kutsuvieraiden ohella karonkkaan ovat tervetulleita liiton jäsenet (avec) kansalaispäivällisten hengessä. Osallistumismaksu on tällöin 100 euroa hengeltä. Paikkoja on rajoitetusti, ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Karonkan ohjelmassa on musiikkia, prof. Raimo Salokankaan puhe, Jyrki Vesikansan tervehdyssanat sekä Marketta Mattilan ja Sanna Vesikansan puheenvuorot. Yhteisesti esitetään Gaudeamus igitur ja Hämäläisten laulu, sanat ohjelmassa.

Tilaisuudessa tarjotaan kolmen ruokalajin illallinen viineineen.

Pukukoodina on juhlapuku (frakki valkein liivein/ pitkä kolttu), mutta yhtä hyvin tumma puku. Kunnia- ja ansiomerkit (esim. Keskuskauppakamarin, SJL:n tai US:n ansiomerkit).

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu väitös- ja syntymäpäiväkaronkkaan maanantaina 1.11. mennessä Silja Latvaselle sähköpostilla: sihteeri@sanomalehtimiesliitto.fi. Merkki: Karonkka. Paikan varmistuttua saat laskun. Kun lasku on maksettu, sinulle ja mahdolliselle seuralaisellesi merkitään paikka pöytäkarttaan.

Väitöskirja ja ”kansanpainos”

Liiton julkaisusarjaan kuuluvaa Jyrki Vesikansan väitöskirjaa Satavuotisen lehtisodan ratkaisuvaihe? (440 s) ja sen kuvitettua ”kansanpainosta” Satavuotinen lehtisota (Readme 540 s) on voinut tilata ennakkoon 15.10. asti. Kirjan valmistuttua sitä voi edelleen tilata – mieluiten tämän linkin lomakkeella. Tilauksen voi lähettää myös suoraan Sanna Vesikansalle sanna.vesikansa@iki.fi.

Ajoissa tulleet tilaukset pyritään yhä jakamaan niin, että kirjat ovat ilmoitetussa jakeluosoitteessa ennen väitöstilaisuutta 9.11. ”Kansanpainosta” saa myös hyvin varustetuista kirjakaupoista. Liiton kautta tilattaessa molempien teosten hinta on 25 euroa + jakelukulut. Tilaajille lähetetään erikseen lasku. Vain maksetut tilaukset lähetetään.

Lue lisää aiheesta:

Uuden Suomen ja Helsingin Sanomien keskinäinen kilpailu 1889-1991
Jyrki Vesikansa: Satavuotinen lehtisota

HUOM! Tekstissä linkit on merkitty sinisellä värillä. Klikkaamalla niitä pääset lukemaan lisää aiheesta.