1 | 2020

SSL:n Jäsenmatka Albaniaan 2020

Syyskuussa suuntaamme kohti Albaniaa. Majoitumme Tiranaan ja teemme sieltä retket Krujaan, Durresiin ja Unescon maailmanperintöluettelossa olevaan Beratiin. Tuttuun tapaan meillä on myös mielenkiintoinen tapaaminen paikallisen mediaväen kanssa. Matkalle voi ottaa myös seuralaisen. ILMOITTAUDU NYT!

10 | 2018

Tallinnan matka Viron 100-vuotisjuhlan merkeissä 18.–19.9.2018

Naisen rooli Viron mediassa on kapea

Viro100-retkemme viimeisenä ohjelmana tapasimme Baltic Film Schoolilla (BFM) mielenkiintoisen kolmikon Viron mediamaailmasta. Esiin nousi Viron voimakkaasti muuttunut mediatilanne. Vuosi 2008 oli vielä hyvää aikaa, jolloin lehdet julkaisivat laajoja ja taustoittavia juttuja. Lama-aika leikkasi palkkoja 10-25 prosenttia. Se toi myös lyhyet jutut ja potkut monelle pitkän linjan journalistille.

10 | 2018

Tallinnan matka Viron 100-vuotisjuhlan merkeissä 18.–19.9.2018

Eesti on my mind

Viro 100-juhlavuoden merkeissä tehty SSL:n Tallinnan retki oli kahden päivän tehomatka, joka syvensi ymmärrystä Viron nykytilasta ja kertoi muutoksista Suomen ja Viron suhteiden dynamiikassa sitten 1991 tapahtuneen uuden itsenäistymisen.

9 | 2018

Tekstiksi naputtelin: ”Eilen Jasenovacin keskitysleiri, tänään Mirogoin kaunis hautausmaa.

Kirsti Sintonen: Ohut demokratia ja arat naapurisuhteet

Elokuun viimeisenä päivänä laitoin Facebookiin kolme kuvaa: Jasenovacin keskitysleirin vaikuttavan, lootuksen kukkaa muistuttavan monumentin sekä kaksi otosta Mirogoin hautausmaalta, joka väitetään yhdeksi Euroopan kauneimmista.

6 | 2016

Perinteisen ulkomaanmatkan vaihtoehtoja on pohdittu.

Ulkomaanmatka

Olisi mukava, jos mukaan lähtemisestä kiinnostuneet kertoisivat Jyrki Vesikansalle vapaamuotoisesti näkemyksiään seuraavista vaihtoehdoista: