PUHEENJOHTAJAN PALSTA:

Ei saa unohtaa

Lukemani raportit menneen vuoden kulusta antavat ymmärtää, että monen mielestä vuosi 2020 saikin jo vaihtua. Uuden kaipuu on suuri ja toiveet korkealla. Silti meidän on vielä pidettävä jarrut päällä ja jatkettava etäelämää koronan kanssa, rokotuksia odotellen.

12 | 2020

Tutustuminen Kansallisarkistoon

Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton jäsenistön oli tarkoitus vierailla Kansallisarkistossa 25.11.2020, mutta tiukat koronarajoitukset estivät kokoontumisen. Kävimme kuitenkin tutustumassa Kansallisarkistoon johtokunnan voimin ja keräsimme tietoa kotisivuilla jaettavaksi – koronarajoitukset sallivat vain 10 hengen joukon vierailun.

12 | 2020

Tutkijan työ Kansallisarkistossa

Kansallisarkistossa on meneillään ja juuri valmistunut useita kiinnostavia projekteja. Esko Aholta on ilmestynyt Mustien joutsenten vuosi ja Tapio Bergholmin Koivisto elämäkertasarja jatkuu nyt julkaistun Kiihkeä Koivisto teoksesta ajasta eteenpäin. Uuden aiheen parissa on myös Marko Paavilainen, joka kertoi tutkijan työstä arkistoissa.

10 | 2020

Maskit kasvoilla

Suomalaisen Sanomalehtimiesliiton johtokunta kokoontui Helsingin Suomalaisella Klubilla tiistaina 6. päivänä lokakuuta 2020 historiallisissa merkeissä – maskit kasvoilla!

ILMOITTAUDU NYT!

Retki Bongan linnaan lauantaina 10.10.2020

Keväästä koronan takia syksyyn siirretty retki toteutuu nyt. Tutustumme Bongan Linnassa taiteilija Riitta Nelimarkan ateljeehen ja näyttelyyn. Hyvän seuran lisäksi tarjolla on myös hirvileipiä, omenakakkua ja musiikkia. Mukaan mahtuu 40 ensimmäistä ilmoittautujaa ja paikalle voi tulla myös omalla autolla. Noudatamme turvavälejä.